Egypte - Jordanie - Libanon - Syrie - Turkije 2004 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Egypte - Jordanie - Libanon - Syrie - Turkije 2004 - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Egypte - Jordanie - Libanon - Syrie - Turkije 2004

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

29 Juni 2004 | Egypte, Caïro

Midden Oosten Tour 2004

In 2004 maakte ik samen met mijn broer Rolf en studiegenoot uit Delft, Sjoerd, een reis van 6 weken door het Midden Oosten.

Landen en plaatsen die we bezocht hebben zijn de volgende:

Egypte:
Cairo, Luxor (Karnak tempel, Luxor tempel, Vallei der koningen, en tempel van Hatshepsut), Dahab (duiken in de rode zee, beklimming van de Jebel Musa).

Jordanie:
Aqaba, Wadi Rum, Petra, Amman, Dode zee

Libanon:
Beiroet (waarvan een week in het vluchtelingenkamp Shatila in de wijk Sabra), Sidon, Tyrus, Byblos, Beeka vallei, Baalbek,

Syrie:
Damascus, Palmyra, Crac des Chevaliers, Aleppo

Turkije:
Cappadocie, Ankara, Hattussas, Istanboel

Ps. De berichten hieronder zijn reacties op het bericht dat hier eerder stond, en slaat op de reis die wij op het punt stonden om te gaan maken richting Azie in 2005!

  • 27 Juni 2005 - 15:50

    Rolf:

    GAST!!! IK BEN ERBIJ, we gaan bijna!!!
    En als het meezit ook nog even in Noord Korea crashen!!!

  • 01 Juli 2005 - 21:30

    Sylvia:

    Nnnnnnnnnnnnneeeeeee, tis nie waar. nog 7 nachtjes slapen en dan gaan ze! kvind maar niks maar ook wel weer super tof voor jullie, maak er samen een super reis van en GENIET broertjes!!

  • 04 Juli 2005 - 17:19

    Karin:

    Ha broertjes,
    Jullie gaan de wijde wereld intrekken. Ben ik niet blij mee (zo Lang) maar ik wens jullie langs deze weg ontzettend veel plezier. Maak er wat van en ben voorzichtig.
    liefs Karin

  • 08 Juli 2005 - 05:21

    Sylvia:

    Hé, broertjes, het is zo ver. Jullie zitten in de trein op weg naar Schiphol. Geweldig! Ik vind het echt heel fantatisch voor jullie, geniet! En zorg goed voor elkaar. Tot hoors dikke kus. Liefs Sylvia

  • 08 Juli 2005 - 10:12

    Thea En Leo:

    Hallo, jongens,
    Zojuist zien we on Teletekst dat jullie met een half uur vertraging om 11.55 u vertrokken zijn naar New Delhi als begin van jullie Azië-reis.
    We wensen jullie een geweldige positieve ervaring toe.
    Hou je haaks. Pas goed op jezelf en elkaar. Nepal wordt even extra spannend. China waarschijnlijk een droom.
    Laat op tijd iest van je horen. we volgen jullie met spanning (en trots).
    liefs,
    ma en pa

  • 08 Juli 2005 - 16:08

    Ton Heijnen:

    Hey boys, veul plezier aan ginder zijde van onze aardbol. Volgens mij gaan jullie een gewelidige ervaring meemaken. Denk eraan, doe géén gekke dingen waar je later spijt van krijgt EN doe géén dingen waar ik NIET trots op ben. Zo genoeg gezeverd voor nu. Geniet ze, mazzels en veel rood-witte groeten uit het dwèrse Nuenen van jullie (géén "suiker")oom Ton

  • 08 Juli 2005 - 16:56

    Henny En Richard:

    Heren,
    Pas op! Jullie fans zullen jullie reis nauwkeurig volgen! Let dus op taalgebruik irrelevante informatie en onzin. Bon Voyage!

  • 08 Juli 2005 - 17:29

    Esther:

    Gaaf dat ik jullie op deze manier kan volgen.Ik zal proberen of ik dat vanuit duitsland ook geregeld krijg zodat ik jullie een beetje in de gaten kan houden.Ik wens jullie heel veel plezier en een ontzettend fijne tijd Heel veel liefs en groetjes en een dikke kus

  • 08 Juli 2005 - 18:04

    Leo:

    Zoals jullie zullen zien, heeft Agnes leuke spannende verhalen en prachtige foto's.
    Iedereen verwacht van jullie hetzelfde vóór je New Delhi verlaat.
    Drink heel veel water; wij nemen hier genoegen met bier en wijn.
    hartelijke groeten, en succes.
    Tot lezens.

  • 08 Juli 2005 - 19:26

    Joke Van Beek:

    Hallo Rolf en Sander

  • 08 Juli 2005 - 19:28

    Joke Van Beek:

    Hoop dat jullie nu bij Hans zijn in Delhi en net zo genieten van deze bijzondere stad als ik heb gedaan.Hele fijne reis verder door Azie en ik zal jullie zeker volgen.Joke

  • 09 Juli 2005 - 18:43

    "Oom" Ton:

    Terwijl jullie al een heel eind op weg zijn naar de Oriënt gaan wij in Nuenen nog even de kermis onveilig maken (gna gna). Hebben jullie nog enkele tips die ik daarvoor kan gebruiken ? Rolf en Xander nogmaals geniet ervan, want ook deze reis is weer (te) vlug voorbij. See you.

  • 09 Juli 2005 - 21:51

    Tessa:

    Jeetje ik ben nu al nummer duizend op dit forum!. Sander ik heb je sim-kaart gepost dus hoop dat hij veilig aankomt. ZWEETSE daar...ik ga slapen, en Rolf nou ja je weet het wel ... ;)XXX

  • 10 Juli 2005 - 08:33

    Rini & THea:

    Hoi Boys,

    Een perfecte reis toegewenst, dit is fantastisch.
    Rond 28 juni komen wij in Llasa aan en zitten dan ook een aantal weekjes in Tibet. Wie weet, ik ben al eerder bekenden tegengekomen met vakantie.
    In ieder geval een fijne en vooral gezonde reis toegewenst.

    Rini & Thea

  • 10 Juli 2005 - 10:44

    René:

    Hé JO(do)kus, hoest nou? Zitten ze lekker hoor, de ratten. Das dan toch weer plezierig, als heilige kan je niet veel gebeuren daar. Sander, hou je broer in de gaten, ik vertrouw hem niks. 100% zeker dat N-K niets doet. Cherio gangsters. West-side en al die dingen meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 137259

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn Reisdagboek

Landen bezocht: