laatste bericht tot... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu laatste bericht tot... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

laatste bericht tot...

Door: Rolf

Blijf op de hoogte en volg Alexander

22 Juli 2005 | Nepal, Kathmandu

Lieve fans...

Hier even een laatste bericht voordat wij naar Shangri-La vertrekken (Tibet). We vertrekken morgen heel vroeg met een bus voor 20 personen (wij zijn met 6) voor een 5daagse tocht naar Lhasa. Onderweg bezoeken we kloosters en hebben een schitterend uitzicht op het Himalaya gebergte. In deze tijd zijn wij helaas niet bereikbaar en de kans is groot dat we in Tibet ook moeilijk iets van ons kunnen laten horen. Vandaar hier nog een laatste nieuwsbericht van ons. We hebben gisteren rond Kathmandu Buddhistische en Hinduistische tempels bezocht die zeer indrukwekkend waren. Onderweg met de auto naar de eerste tempel reden we over 2 honden die de weg plotseling over renden, dat was goed schrikken. We zagen de honden wel wegrennen, maar hebben het vermoeden dat het niet voor lang is geweest (het geluid en gevoel als je over 2 honden rijdt is uiterst onaangenaam). Bij de hinduistische tempel (Pashupa Tinath) hebben we 2 lijkverbrandingen goed gezien, wat een uiterst interessant tafereel is. Een brandend mens zien is redelijk bizar en de lucht ook. Vooral omdat ze eerst het gezicht aansteken van de persoon. Ook de vele apen die rondlopen bij deze tempelcomplexen zijn amusant. 's Avonds zijn we voor een zonsondergang naar de apentempel gegaan met een zeldzaam mooi en briljant uitzicht op Kathmandu en de bergen die de stad omringen. De wolkformaties en de tempel van waaraf we kijken maken het spektakel af.
Vandaag gaan we ons voorbereiden op de tocht naar Tibet en nog wat rondlopen door Kathmandu voor het laatste bewijsmateriaal. Toch zullen we blij zijn uit de hectiek van alledag van een 'grote stad' (700.000 inwoners) te verlaten, zoals we dat hadden met de hectiek van India. Zodra je daar doorheen kijkt is het een aangenaam en zeer interessante culturele ervaring. De negatieve verhalen komen alleen voort uit ervaringen met oplichters, zoals overal in tourisische gebieden. De ervaring tot nog toe is briljant en een aanrader tot nog toe. Het is heel jammer dat we niet langer in Nepal kunnen blijven voor trekking of bezoeken aan parken, volgende keer beter.
Tot snel!

• 22 Juli 2005 - 08:07

Thea En Leo:

Hallo jongens,
    Voordat jullie 5 dagen de bergen intrekken, willen wij jullie een gigantische tocht toewensen. Het lijkt ons echt een stoer avontuur, met het 'legendarische' Llasa aan de horizon.
    Uit het 'laatste bericht tot' begrijpen we dat de reis tot nu toe zeer interessant was en de moeite waard. Zakkenrollers en hotelbrandjes zijn er overal, maar we begrijpen de reactie als je een nacht niet slaapt, heet en vermoeid voor 'dierentuinaap' rondsjouwt. Achteraf onthoudt je vooral de geweldige indrukken.
    De overtromingen in China zijn vooral in het zuiden bij de (grote) rivieren, Een taifoon heeft Taiwan en de kust zwaar getroffen. Dus ook daar kan het spoken. De regentijd is juli/augustus. Het blijft dus oppassen. (Esther zegt: "Och, ze hebben een zwemdiploma")
    We zijn erg benieuwd. Ook naar meer foto's. Hopelijk nieuws uit Tibet; anders wordt het toch wel heel erg spannend!!
    veel liefs, en hou je taai.
    jullie grootste fans.

• 22 Juli 2005 - 09:08

Thomas.:

Heeren,
    mooie dingen, hondje hier, aapje daar; tempelje hier, Heyntje daar. Geniet er van en ik kan niet wachten op de mooie verhalen waar jullie mee terug zullen komen.

• 22 Juli 2005 - 16:01

Roy:

Gasten, klinkt indrukwekkend...veel plezier in Tibet!

• 22 Juli 2005 - 20:32

René:

Goed bezig bazen! Beetje jammer dat jullie een paar vrouwen en een stel opa's nodig hebben om jullie te accompagneren ;)...... of zijn die inmiddels ingeruild?...

• 23 Juli 2005 - 12:32

Bas:

Heyneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeens!

Ik kwam $%#@ niet op je site, want ik zat iedere keer heynen.waarbenJE.nu te kijken... maargoed, bitter laat as nooit toch?

Ik heb nog niet alles gelezen, daar zal ik zometeen eens werk van maken.. het enige wat me op dit moment is bijgebleven is:
    warm, vuur, 2 vrouwen... nah! mooi toch!! ;-)

Heel veel plezier nog daar en het volgende berichtje lees ik eerder maten!

Bas

• 23 Juli 2005 - 18:38

Leonie-kees:

saturdaynighttalk:Hoi Heijnen boys, een belachelijk klein plekje voor een reactie.23.7.05 voor het eerst website geopend aangezien kees in Portugal zat en de 18e laat is teruggekomen.Leonie weet geen bal van computeren dus blijft dat ding uit.Hoe stellen jullie het in het verre oosten? Aan de foto's te zien misstaan jullie niet met jullie baardjes.Niet van echt te onderscheiden!!!Zeg mennekes, let goed op julliezelf, bescherm je tegen pickpockets,suïcidebombersen ander ongerief.Dat wordt natuurlijk een onvergetelijke ervaring.Dus globetrotters wij wensen jullie vanuit Goirle een hele goeie en prachtige reis. Eet veel honing en hou het hoofd koel!! Tot een volgend bericht. Hil veul groetjes
    van Leonie en Kees

• 26 Juli 2005 - 12:35

Vriend:

Wie is Bas? En wat is dat voor een karig bericht? Ik hoop niet dat het een echte vriend van Rolf is, dan moet Rolf wel erg vergevensgezind zijn ;) En hij had toch nog een andere vriend, jostie of joerie of yuri whatever! waar is die impotente gast..?? Zeker op vakantie.
    Verder leuke site jongens goed bezig !

• 26 Juli 2005 - 16:48

Martien En Mieke:

Hi Wij volgen jullie op de voet maar doos die ik ben ik dacht vorige week aan jullie een bericht gestuurd te hebben maar had ik de chatbox aangeklikt je moet aan senioren geen computer overlaten want dat wordt niets. Geweldig wat jullie allemaal meemaken, wij hopen dat jullie Rini en Thea nog zullen ontmoeten, zou uniek zijn. Wij wensen jullie nog een geweldige vakantie toe geniet van alles, ik weet dat jullie ouders je erg missen maar ze gunnen het jullie van harte. Veel groeten y cuidado mucho.

• 26 Juli 2005 - 19:37

Sylvia:

Ik geniet van jullie levendige verhalen. Ik hoop dat de tocht naar Lhasa waar jullie morgen aankomen ook onvergetelijk is geweest,en dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben echt razend benieuwd naar foto's ik nu al zoveel van jullie gehoord over adembenemde landschappen maar goed ik heb nog wel even geduld :) Heel veel liefs dikke kus voor beide

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)