Veel geblaat - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Veel geblaat - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Veel geblaat

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

18 Juli 2005 | Nepal, Kathmandu

Lieve mensen,

Nadat we in Agra aankwamen hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan en zijn we vroeg gaan slapen. Om 3.00u werden we wakker van wat gerommel, dit bleek brand te zijn in onze kamer (de airconditioning had vlam gevat). Na deze ellendige ervaring hebben we dan ook niet meer kunnen slapen, maar de wijze les die we hier uit hebben getrokken is dat we voortaan beter de brandgangen in ieder hotel checken, dus... hab kein angst.
De volgende dag hebben we de Taj Mahal bezocht, zie de foto's, en dit was echt briljant. Verder was de stad erg smerig en verder niet de moeite waard. De dag erna hebben we de nachttrein naar Varanasi gepakt, de heilige Hindustad aan de Ganges. Tijdens deze reis hebben we onze huidige reispartners ontmoet, 2 nederlandse meisjes, en later ook nog 2 duitse opa's.
Varanasi was eigenlijk niet heel veel anders dan de eerdere Indiase steden, alleen meer kleine steegjes met de gebruikelijke ratten, kotsende honden en gekke koeien. We zijn hier naar de Ganges gegaan waar we bij de Burning Ghats enkele lijkverbrandingen en te waterlatingen hebben bekeken, redelijk bizar allemaal, maar zoals alles went ook dit vrij snel. Ook hebben we nog een boottocht gedaan over de rivier, om 5u 's ochtends om de Hindi's te kunnen zien baden in dit open riool.
Hier hebben we besloten om het drukke, hete en vooral stinkende India maar zo snel mogelijk te verlaten en de bergen in te trekken, du naar Nepal.
De reis hierheen was echt fantastisch, van de eeuwige rijstvelden op de laagvlaktes van de Ganges naar het Himalayagebergte in Nepal. Door de moesson is het erg bewolkt, eerder mistig en zijn er veel hoge bergtoppen niet te zien. We hopen dat dit in Tibet anders gaat zijn. Kathmandu zelf ligt in een vallei op1400m hoogte en bevalt ons nu al allemaal stukken beter dan India (misschien klinkt India nu wel negatiever dan we bedoelen). Het heeft een erg mooi middeleeuws centrum en we kunnen hier relatief rustig rondlopen zonder constant aangestaard te worden.
We hebben besloten om zaterdag naar Tibet te gaan en de Duitsers denken erover om mee te gaan, en wellicht gaan Suzan en Nynke ook mee. Dus dat geeft ons nog een paar dagen om de buurt hier te verkennen en wellicht te gaan bungjeejumpen van een hangbrug op 175m hoogte (verzekering is geregeld pap, hoewel je daar dan toch niets meer aan hebt :) , maar is allemaal heel veilig, dus geen ongeruste e-mails svp).
Dit was 'm al weer. Tot snel.

• 18 Juli 2005 - 11:43

Fleur:

Beste mannen,

Heerlijk om te lezen dat jullie in andere delen van de wereld nog steeds dezelfde droogkloten zijn ;-).
    Lijkverbrandingen, 'maar zoals alles went ook dit vrij snel', hahahaha. Ik hoor het jullie zeggen!

Leuk om te lezen dat alles goed gaat. Van enige jaloezie is zeker sprake.

Veel plezier, geniet, en doe de Lama de groeten.

-x- Fleur

• 18 Juli 2005 - 11:47

Eelke:

met twee duitse opa's op reis, dan moet india toch wel zwaar geweest zijn...

• 18 Juli 2005 - 11:53

Yuri:

He stelletje tokkies, ik hoor dat jullie het helemaal super hebben daar (?!). Aan de andere kant van de wereld en wat doen jullie? 2 vrouwen versieren! ik ben trots op jullie. Geniet ervan daar en ook nog de groeten van Michelle

• 18 Juli 2005 - 12:40

Marian & Tony:

Hoi, heerlijk beeldend geschreven, en klinkt als een hele ervaring, al weet ik niet zeker wat ik van:lijkverbranding-varen op een riool-hotelkamer in brand- kotsende honden?!?- etc moet denken..maar zo te lezen vermaken jullie je uitstekend, en maken jullie het goed. Mannen we wensen jullie nog veel plezier! und grussen aus holland hihi Tony en Marian

• 18 Juli 2005 - 16:10

Roy:

Jeetje, ik zou bijna jaloers als ik zie wat voor mooie dingen jullie allemaal meemaken...ware het niet dat ik vorig weekend in San Fransisco ben geweest en ik binnenkort nog de Grand Canyon, Yosemite park, Las Vegas, LA, en nog wat andere dingetjes ga bekijken... ;)

Veel plezier!

• 18 Juli 2005 - 20:01

Esther:

Hoi jullie twee
    heb net jullie bericht gelezen en ben verrast door wat jullie allemaal meemaken ik hoop dat jullie nog veel meer leuke, spannende en mooie dingen gaan beleven
    Heel veel groetjes en een dikke kus

• 19 Juli 2005 - 08:02

René:

Goed bezig baas.

• 19 Juli 2005 - 11:26

Tantetjes R & T:

Hoi neefies,

Mooi verhaal, wij genieten er van! Als je in Nepal nog meer "lijkverbrandingen" wil zien dan kan je terecht in het veel knussere en intieme Pashupatinath.
    Als je ook nog een tempel wil zien waar ze bloedoffers plengen - jaja - ga dan naar de Dakshin Kali Tempel nabij Pharping.
    Overigens in Tibet hebben ze iets heeeel fraais bedacht. Bij gebrek aan hout - veel te duur en alleen voor rijke mensen - houden ze daar i.p.v. lijkverbrandingen de z.g. SKY BURIALS.
    de doden worden dan naar een speciale plaats gebracht, in stukken gehakt en aan de gieren gevoerd - jawel! de botten worden daarna fijngemaakt en deze worden dan door andere volgels/dieren weggewerkt. Een fantastische oplossing niet? Hoe schoon en rein kan het zijn. Helaas voor jullie maar het is niet in de aanbieding voor toeristen. Veel plezier op je verdere reis en tot ziens in Tibet.
    Geniet van jullie avontuur.
    Groetjes en blijf gezond. R & T

• 19 Juli 2005 - 17:13

Marion:

Geweldig Rolf om te kunnen lezen wat jullie samen meemaken in die schitterende landen. Geniet van al dat geweldigs en pas goed op elkaar. x

• 19 Juli 2005 - 19:16

Henny En Richard:

Tot hoe groot moet het reisgezelschap groeien?

• 20 Juli 2005 - 17:03

Rob:

Menschen! Klinkt allemaal erg vet en het ziet er nog beter uit! JALOERS!! Heel veel plezier en succes de komende tijd en we volgen jullie op de voet, nou ja, via internet dan he, ik bedoel niet in het echt, dus zeg maar...

daag...

• 21 Juli 2005 - 08:29

Jose:

veel plezier

• 21 Juli 2005 - 18:22

Sylvia:

Boeiende en levendige reisverslagen broertjes. Erg leuk om te lezen, evenals de foto's. Wat fantastisch dat jullie gaan bungjeejumpen, alleen die hóógte!! Trouwens jullie maken toch géén gebruik van een liaan he?;) Nou ja, ik hoor het wel leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben maar ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. Heel veel liefs en een dikke kus Sylvia

• 21 Juli 2005 - 18:30

Van Iemand Die Stilletjes Geniet:

Wat een uitvinding zo'n site! Zeker ook om de soms zo grappige en leuke reacties van jullie vrienden en vriendinnen te lezen! Echt heel leuk.

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)