It's a zoo out there! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu It's a zoo out there! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

It's a zoo out there!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

03 Juli 2006 | Kenia, Nairobi

Mensen! Er zijn weer volop nieuwe avonturen beleefd door deze Mzungu's, alleen ditmaal chips etend en zittend in een jeep. Misschien minder spannend dan de vorige keer, maar zeker niet minder en daarom voor de geinteresseerden het volgende (of: zie foto's):
Afgelopen donderdagochtend vertrokken we met z'n drieeen (ik, Agnes en Eelke) en 2 Amerikaanse meisjes (Laura (23) en Naomi (20)) naar Lake Manyara NP (Tanzania). Dit natuurpark ligt op de great rift valley, een scheur in het Afrikaanse continent wat ervoor zorgt dat Oost-Afrika van de rest van het continent afbreekt. De dode zee, de rode zee, de great lakes, lake malawi en alle vulkanen er tussenin (incl. Kilimanjaro) zijn onderdeel van deze langzame, maar toch niet minder spectaculaire gebeurtenis. Het park biedt uitzicht op de rift wall, een verticale muur die het precieze breukvlak aangeeft. In het park hebben we erg veel bavianenfamilies gezien, wat olifanten, giraffen, nijlpaarden en nog wat prooidieren. De volgende dag was meer van hetzelfde, alleen zagen we nu een hele kudde olifanten.
Die avond zijn we naar Ngorongoro NP gereden, en hebben we geslapen op de rand van de gelijknamige krater. Deze ontplofte vulkaan was ooit groter dan de Kili en de krater (caldera) is een van de grootste ter wereld. Het verdere unieke van deze plek is dat het de hoogste dichtheid wilde grote dieren ter wereld heeft (met wildebeests, zebra's, leeuwen, cheetah's, mannetjes olifanten (vrouwtjes kunnen de 2500m naar de kraterrand niet bereiken), zwijnen (Yesja!), en nog vele andere dieren. Ook ligt het park tegen Serengeti NP aan, kortom een mooie plek om even offroad in rond te crossen.
Voor de dieren moet je de foto's maar bekijken (of Animal Planet), maar een aantal avonturen wil ik graag met jullie delen. Zo zagen we onze eerste troep leeuwen (12 ofzow) welke net twee liggende en herkauwende buffels gingen besluipen. Dit spektakel duurde ongeveer 30min, voordat de 4 leeuwen, die de buffels tot op 20m genaderd waren, jammerlijk faalden. Ondanks dat we baalden, was het toch mooi om gezien te hebben. Later die dag zagen we een andere groep leeuwen die van een wildebeest aan het genieten waren (ook mooi).
De laatste dag zijn we naar Tarangire NP gereden, wat aan Lake Manyara NP grenst. Dit park is beroemt om zijn vele en grote groepen olifanten (we telden er zeker 100). Hier werden we ook nog bijna aangevallen door een mannetjes olifant, welke we met de landcruiser tot op 6m genaderd waren. Deze laatste dag was nog wel leuk, maar het werd een beetje een herhaling van het vorige. Tijd om te vertrekken dus.
Al met al, waren het weer erg leuke dagen, en vooral de krater is een aanrader! Vanmiddag pakken we de bus naar Kampala (Uganda) via Nairobbery in Kenia, en dit gaat zo'n 20 uur duren.

Iedereen bedankt voor de erg leuke berichtjes van de vorige keer, en tot snel!
Jambo Jambo

• 03 Juli 2006 - 11:12

Sjoerd:

Godver, ben ik net weer bijgekomen van de stervende jaloersie die mij tijdens het lezen van Agnes dr bericht bekropen....krijg ik er nog 1!

• 03 Juli 2006 - 11:13

Sjoerd:

......ok wel erg gaaf wat jullie zien en meemaken!

HAHA SUPER veel pleziedr nog en jou me op de hoogte!

• 03 Juli 2006 - 11:21

Agnes:

Mooi verhaal heyntje!! Op naar Uganda en de volgende avonturen! Whoehoe!!

• 03 Juli 2006 - 11:33

Sil:

een herhaling van het vorige......waar hebben we het over "sjonnie";.... ??? Sjesussss.
    Ik kan me dus niet voorstellen dat dit dus na 1 dag gaat vervelen..
    Prachtig zoals het klinkt, schitterend, dit is echt iets om te zelf te gaan ondernemen, maar je weet een andere bestemming gaat voor. Veel plezier...en tot de volgende keer. Liefs Sil

• 03 Juli 2006 - 12:34

Lobke:

Leuk man!! nog meer plezier gewenst voor de komende weken met jullie vers ingevoerde troepen later deze week ;-)

• 04 Juli 2006 - 15:23

Jose:

Succes met de busreis.
    We lezen met veel plezier je verhalen en kijken uit naar de volgende fotos.Volgens mij is het tot nu een groot avontuur.
    Veel plezier en let goed op elkaar.

• 04 Juli 2006 - 15:40

Michiel:

Heej sander mooi van die krater zeg, is mijn vader heel lang geleden ook geweest. Hij is toen ook een tijd bij uhm "bosnegers" geweest in de serengeti. waar die allemaal supermooie kralen sieraden heeft gekregen. Ook is ie daar achtervolgt door een neushoorn en is zijn tent afgebroken door een groep apen :). Heb er veel dia's van gezien.

Ik heb trouwens ook een waarbenjij.nu pagina michielhuijse.waarbenjij.nu ga zaterdag naar mechico!

L8er

• 05 Juli 2006 - 17:43

Jose:

Hoi Sander volgens mij is het geen king of the jungle maar the QUEEN of the jungle

• 05 Juli 2006 - 21:00

Bogdan:

LOCO!!!

What the f**k moet je met die beesten??? Ik heb net een kaartje bij artis gekocht voor 1 dollar, bij Pablo achterom en heb tzelfde gezien ;-)...hehe...grapje

Mooie Foto's!!!

Ben weer terug in Holland

Boggystyle

• 06 Juli 2006 - 21:21

Leo:

Hallo alledrie!
    Jullie hadden weer een heleboel te melden over die ‘beestachtige’ avonturen. Maar José had gelijk: die ‘king’ van jou, heyntje, was een queen. Dus niet zo opscheppen, macho! (grapje).
    Bedankt, alle drie, voor de prachtige verslagen en de mooie foto’s. Toch zien we liever wat meer van jullie zelf op die foto’s. Okay?
    Die 20 uur bussen zitten er inmiddels wel weer dik op. Was het afzien?? Goed zo! Daar betalen jullie voor. We zijn dus erg benieuwd naar het volgende verslag met foto’s.
    Mama, Rolf en Tessa genieten samen met Tessa’s oma een weekje Zwitserland. Jullie moeten allemaal de groeten hebben, en krijgen veel plezier toegewenst uit het allemachtig hete Europa. Het lijkt hier Afrika wel!
    Blijf goed op elkaar letten, en geniet!!

• 07 Juli 2006 - 11:51

Rini & Thea:

Heyntje zweintje, leuk gevonden. Ik ben bang dat dat voor Thea mijn nickname wordt!!! Weer erg genoten van je verhaal en foto's. Weer heeeeel gaaf!!!!
    Jouw booooooom is de wereldberoemde "up side down tree" of te wel de BAOBAB (apenbroodboom). Hij wordt up side down tree genoemd omdat het lijkt of dat deze met zijn wortels naar bovenstaat - op zijn kop dus - het is de dinosaurus onder de bomen, kan 1000 jaar oud worden. Nog heel veel plezier en een verdere fijne reis toegewenst, ook Uganda is geweldig en erg vriendelijke en lieve bevolking.
    Rini & Thea

• 09 Juli 2006 - 10:19

Agnes:

Zweyntje!! Heb superveel zin om dinsdag met je naar de gorilla's te gaan! WHOEHOE

• 09 Juli 2006 - 10:27

Eelke:

wat een mooi verhaal weer heynen, wilde dat ik er bij was...

• 10 Juli 2006 - 07:38

Roy:

Wat een vette verhalen en super mooie foto's! Wordt er jaloers van!
    Veel plezier nog!
    Roy

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)