Op weg naar Afrika - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Op weg naar Afrika - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Afrika

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

17 Juni 2007 | Marokko, Agadir

Don't tell me how educated you are, tell me how much you travelled.
-Mohammed-

De expeditie is dan eindelijk begonnen. Na vier maanden voorbereiden zijn we vorige week vrijdag vanuit Delft vertrokken met de drie motoren en de auto. Omdat we redelijk laat vertrokken en vanwege het weeralarm dat was afgegeven kwamen we niet verder dan Nuenen (mijn ouders) de eerste etappe.
Uiteindelijk zijn we via België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje gereden en hebben we de boot vanuit Tarifa gepakt naar Tanger in Marokko; een oversteek van slechts veertien kilometer. Hier aangekomen zijn we direct naar een camping gereden voor de eerste nacht op het continent. De rit door de stad was echt fantastisch. Met de Pathfinder voorop en daarachter de drie motoren zijn we echt een rijdend circus. Op de camping hebben we de tenten opgezet en het kamp ingericht. De laptops werden direct aangesloten op de zonnepanelen en de satellietschotel werd geplaatst voor de internetverbinding; helaas bleek deze nog niet te werken, maar daar wordt aan gewerkt.
De dagen erna hebben we flink doorgereden, eerst over de Marokkaanse snelwegen (flitspalen hebben ze hier ook al), maar al snel besloten we door de Atlas te gaan rijden om nog iets van het land mee te pakken. Hier hebben we kunnen genieten van kleine bergdorpjes en mooie uitzichten. Helaas, liggen we door verschillende factoren een beetje achter op schema en gaan bepaalde dingen nog niet zo als we hadden gehoopt. Het plaatsen van tekst, foto’s en filmpjes op www.africalive.nl zal binnenkort wat beter en, sneller en vaker gebeuren (als onze apparatuur eindelijk helemaal werkt).
Uiteindelijk zijn we van Tanger via Rabat, Casablanca en Marakesh aangekomen in Agadir waar we nu een zitten. Vandaag hebben we besloten om alle lopende zaken te regelen voordat we morgen de woestijn in trekken voor een monstertocht van 1000 km door de Sahara in één dag. Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Met een beetje geluk komen we de 24e aan in Gambia bij ons eerste project, de waterpiramide. Maar daarvoor moeten we eerst zuidelijk Marokko, de Westelijke Sahara, Mauritanië en Senegal doorkruisen (inclusief de altijd behulpzame douanebeambten).

Al onze avonturen zijn ook te volgen via www.africalive.nl

• 17 Juni 2007 - 19:09

Mama:

Hi Globetrotter,
    Het ziet er weer geweldig uit.Om groen en geel van te worden. Maar goed jullie hebbben groot gelijk en ik hoop dat jullie samen een geweldige reis maken. Zijn de problemen inmiddels opgelost? Je moet maar denken, dat zijn de kinderziektes, dus dat krijgen jullie wel voor elkaar.
    Hoe bevalt het op de motor? Was het niet zwaar de eerste dagen? Flink zadelpijn? of valt het nogal mee? Maar duizend km op een dag lijkt me toch wel heel erg veel. Succes allemaal en we kijken vol spanning uit naar je verdere berichten, veel liefs,mama

• 17 Juni 2007 - 19:13

Roy:

Sander...
    Enorm spannend allemaal. Maarehh...welk weeralarm?? ;)
    Rij voorzichtig en geniet van ieder moment!!
    Wij hebben vrijdag een topdag gehad, vertrekken over 2 dagen richting Caribbean.....als ik foto's heb ben je de eerste die ze ziet..

groetjes!!!!!!!!!1

• 17 Juni 2007 - 20:14

Ghundi:

tof dat jij deze site ook nog bij houdt! aardig verhaal maar what the fack doe jij in die auto? laffe twat. hoe was het in calella en benidorm? niet liegen. zet hem op in die woestijn. maak ze gek.

• 17 Juni 2007 - 20:32

Reinout:

Wat een kutverslag Sander.

Zuip je wel genoeg?

• 17 Juni 2007 - 20:46

Agnes:

Stoere foto's, zeker met jou op de motor. Enne, poets die auto eens joh

• 17 Juni 2007 - 22:06

Mark V.:

Yo Sander,

Klinkt goed en het ziet er fantastisch uit! Succes en hou je haaks!

Mark

• 17 Juni 2007 - 22:28

Eelke:

heynen, verdomme kerel!

heerlijk die mooie verhalen over de sahara en nachten op andere continenten. ik zie je nog zo wegrijden uit de rook van het podium op het sportcentrum, maar de uwen zijn al in afrika, lekker!

zelfs de niet werkende apparatuur en het achter liggen op schema, klinkt me nog romantisch in de oren. ben al ff aan het kijken hoe je rendieren op de noordpool bestuurd, ja het doet wel iets...

vergeet de stempeltjes in je paspoort niet, leuk voor later! succes met doorkakken, pole pole zit er waarschijnlijk dit keer niet in als ik het zo lees. Keihard doorjakkeren in een continent waar "tempo" niet voorkomt in de woordeboeken. waar woordeboeken niet eens voorkomen. nou ja..

hastalapasta, mambo, jambo. enjoy and take care! beide graag!

Eelke

• 18 Juni 2007 - 07:17

Sylvia:

Hi Broertje,
    Toch geen spijt dat je zo'n heerlijk broekje hebt net als Doenan na al die kilometers....
    Stoer jij op die motor ik ben benieuwd hoe het jou/jullie vergaat door de Sahara, maar goed ik begin er wel vertrouwen in te krijgen ;)
    Succes met de eerstvolgende duizendkilometer. Ik denk aan je, liefs XX

• 18 Juni 2007 - 08:27

Sjoerd:

in 1 woord...respect!

Succes!

• 18 Juni 2007 - 09:50

Martijn:

staand op de motor door de woestenij; is dat zadelpijn of heb je die brommer echt zo goed onder controle?

ziet er goed uit man!

we missen je op de drosovila

• 18 Juni 2007 - 20:50

Roy:

Zo...gedaan met de mooie verhaaltjes,
    wanneer staan hier de eerste foto's van afrikaanse tieten op??

• 24 Juni 2007 - 12:54

Karin:

Gaaf die motoren en de auto, die wel een emmertje sop kan gebruiken. Jullie zijn een ontzettend spannende reis aan het maken en geniet er vooral van en niet te hard rijden of door rood hè. Leuk ook die tocht door de sahara, net zoiets als met de motor door een enorme zandbak. nou, ik volg het allemaal wel en gezien je ruime motor ervaring moet ik het toch zeggen, rij voorzichtig.
    groetjes en veel liefs,
    karin

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)