Terug van weggeweest! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

17 Juni 2006 | Tanzania, Dar es Salaam

Iedereen!
Eindelijk is het weer zover, een nieuwe reis, nieuwe landen en dit keer ook andere reisgenoten (Rolf is er helaas niet bij ivm andere verplichtingen, helaas...pindakaas).
De komende 2 maanden zal ik met Agnes, Eelke, Khaalid en Theo door Oost-Afrika gaan reizen. De eerste 3 weken zijn Khaalid en Theo er niet bij, maar wordt hun plaats eervol ingenomen door Bogdan Constantin Dumitrescu (aka de Roemeen).
Afgelopen woensdagavond om 21.15u hebben we het vliegtuig gepakt naar Addis Abeba (via Frankfurt), en vanuit daar zijn we via Kilimanjaro airport naar Dar es Salaam, Tanzania, gevlogen. Het afscheidscomitee betrof de ouders van Agnes en Eelke (incl. broer en zus) en uit Leiden Rolf, Tessa en Flora.
Tijdens onze tussenstop in Kilimanjaro airport hebben we de binnenkort afgevinkte wonderen Mt. Meru (4566m) en Mt. Kiliman(fucking)jaro (5895m) vanuit de lucht en vanaf de grond kunnen aanschouwen. En ze zijn ECHT groot (en mooi)!!!
Vrijdag hebben we de langzame boot naar de Zanzibareilanden genomen (volgens Khaalid (zelf een afrikaan :) ) een goed halfuur, in het echt 8 uur!). We betaalden $20 pp, maar werden genaaid en op een lokaal vrachtschip gedumpt. Wel hadden we onze eigen afgescheiden gedeelte, speciaal voor toeristen (lees blanken); halverwege de reis kwam de Tanzaniaanse Rosa Parks nog even bij ons liggen.
Die avond hebben we de eerste helft van Nederland-Ivoorkust (1-0) op de boot gekeken en de tweede helft in Jambo guesthouse. Hierna zijn we naar de fish-market gegaan en hebben onze buikjes rondgegeten met Zanibar pizza, inktvis armen en enorme krabben scharen. Daana nog even gechilled en gaan slapen.
Vandaag hebben we Stonetown bekeken (hoofdstad van Zanzibar), wat erg arabisch aandoet. Door de stortregens was dit een beetje een lauw dagje, maar we hebben ons nog wel kunnen vermaken door wat door de kleine steegjes rond te slenteren.
Om 16.00u hebben we de fast-ferry gepakt en ben ik ongeloofelijk zeeziek geworden (Agnes was een goede tweede, en Eelke zat zich prima te vermaken). Nu zijn we weer in Dar es Salaam en vertrekken we morgenvroeg naar Arusha waar we Boggy gaan ontmoeten. Spannende tijden ahead dus...
Mensen, het komende bericht wordt over een week of 2 (misschien eerder)pas gepost ivm met de heldhaftige beklimming van de Kili en Mt. Meru.
We horen graag van jullie via de berichtjes!!!

Foto's volgen veel later pas!

• 17 Juni 2006 - 18:12

Agnes:

SUPERMOOI!!

voor meer / andere info check agnesvandriel.waarbenjij.nu

• 17 Juni 2006 - 18:22

Jory:

Hoi Alexander, wat een supermooie teksten inderdaad. Leuk om te lezen!

• 17 Juni 2006 - 18:50

Kristel:

heey sander,
    De avonturier in je hield het niet meer vol zo te zien! leuk hoor...nieuw zeeland laat nog even op zich wachten, goed zo. Ik wacht in spanning op de "beklimmings"avonturen :)

• 17 Juni 2006 - 19:31

Khaalid(de Afrikaan):

hey, ik heb nooit gezegd dat je die langzamke boot moet pakken. heb zeld de snelle boot gepakt die 11 euro meer kost en je doet er maar een klein 2 uurtjes erover. hahah, veel plezier.

• 17 Juni 2006 - 20:07

Thea En Leo:

Hallo Drie Musketiers!

Wat een verrassing dat jullie nu maar met drie personen de heilige Meroe en de ontzagwekkende Kilimanjaro gaan beklimmen!
    Agnes, Eelke en Sander, zet hem op! (Puf;puf.)
    Overigens, musketiers is een foutieve benaming: “met een musket gewapende soldaat”, want jullie hebben alleen muskietnetten, toch!
    Hou ze in ere, die netten; en pas op voor alle beesten en beestjes.
    Jullie verhalen zijn weer prachtig! We zijn erg benieuwd naar de volgende keer, dan met de eerste foto’s.
    Wees zuinig op elkaar, en geniet met volle teugen.
    Wij leven en reizen hier met jullie mee.
    Liefs,

Thea en Leo.

• 17 Juni 2006 - 20:43

Tollema:

Yo Sander, klinkt al weer goed hoor! Jammer dat ik niet meer de kans had je veel plezier te wensen, maar bij deze! Ik zal je verhalen bijhouden. Succes met de emotional rollarcoaster die ook reizen is! Ciao, Arthur

• 17 Juni 2006 - 22:33

Rolf (de Achterblijver):

Gast...
    Met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel zit ik ditmaal aan de verkeerde kant van de computer...
    Ik hoop dat je dan ook een geweldige reis gaat hebben. Ik begrijp dat er velen andere personen voor nodig zijn om deze baas te vervangen en dan nog blijft het bij een laffe poging ;) (met alle respect uiteraard voor het huidige reisgezelschap).
    Ik hoop inderdaad snel van jullie weer te horen met alleen maar goed nieuws en vooral de hilarische tussennoten doen het goed.
    Veel plezier broeder en kornuiten.

Rolf

• 18 Juni 2006 - 05:43

Roy:

Luitjes, veel plezier met de beklimming. Sander, niet ziek worden he!?

• 18 Juni 2006 - 07:33

Henny En Richard:

Reisgenoten,
    Ook namens ons heel veel plezier op deze fantastische reis. We zijn benieuwd naar jullie avonturen. Wees voorzichtig, maar geniet!

• 18 Juni 2006 - 09:32

Ralf:

Yo gast,

Wat een start, dat belooft veel mooie verhalen de komende tijd. Veel plezier en bedwing die bergen!!!

Ralf

• 18 Juni 2006 - 11:19

Sylvia:

Hoi Broertje, wat ben ik weer vreselijk jaloers op jou, gelukkig hoef ik dit keer maar de helft van jullie te missen ;)
    Ik hoop dat het een hele mooie beklimming gaat worden, geniet ervan! Ik hoor van je, groetjes aan Agnes, let goed op elkaar.
    Heel veel plezier. Liefs, Sylvia

• 18 Juni 2006 - 11:50

Mama:

Mooi verhaal Sander en we kijken er dan ook echt naar uit jullie ervaringen te horen, veel succes!!!

• 19 Juni 2006 - 07:07

Tony & Marian:

Hey Sander,
    Wat kun je toch heerlijk beeldend schrijven, super om te lezen en kan niet wachten op je volgende bericht!We wensen jou (en je reisgenoten uiteraard ook) een geweldige klim toe, hopen dat jullie het allemaal zonder al te veel geeke dingen halen..Zet hem op kanjer!
    Groetjes
    Tony en Marian

• 19 Juni 2006 - 10:06

Rosa Parks:

Ik wil ook vooraan in de boot. Ik ga echt niet opstaan voor blanke jochies!

• 19 Juni 2006 - 13:54

Bogdan:

LOCO!!! Supermooi dat ik de 4e musketier ben en met jullie mee ga klimmen!!

Als 4e reisgenoot kunnen jullie ook even checken:

bogdan.whereareyou.net voor méér Kili foto's!! Allright, Enjoy!

• 19 Juni 2006 - 14:09

Sander:

Mensen! Slight change of plans!
    Morgenvroeg vertrekken we naar Mt. Kilimanjaro. De Meru gaat niet meer door ivm uit de pan gerezen kosten. Komende 8 dagen zijn we dus volop aan het bikkelen, daarna 2 dagen chillen en daarna 4! dagen safari (Ngorongoro krater, Serengeti en nog een meer).
    Verder zijn we vandaag naar het International court of Rwanda (Rwanda Tribunal) geweest, waar we verhalen van getuigen hebben gehoord en waar daders berecht werden; erg indrukwekkend!

Tot snel!

• 19 Juni 2006 - 14:40

ANP:

Ethiopië valt Somalië binnen

De leider van de islamitische rechtbanken in het Afrikaanse land Somalië beweert dat zo'n driehonderd Ehtiopische soldaten de grens hebben overgestoken. De islamitische rechtbanken, die het zuiden van het land grotendeels in handen hebben, hebben in het arme land alle krijgsheren uitgeschakeld en de regering opzijgezet. Ehtiopië ontkent die beschuldigingen, maar waarschuwt de islamieten wel aan hun kant van de grens te blijven.

• 19 Juni 2006 - 18:58

Robin:

Hee Sander! Weer een nieuw avontuur! Veel succes en plezier bij het beklimmen van de Kilimanjaro! Let een beetje op mijn nichtje, wil je :P

• 23 Juni 2006 - 15:59

R & T:

Ja die van Tibet, die tantetjes, je weet nog wel? Dit jaar kom je ons zeker niet tegen, ik mag nog niet zo ver weg, helaas ...pindakaas.Hallo knoest. Wij hebben zelf nooit de Kili beklommen maar wij kunnen je wel, eigen gemaakte, prachtige foto's laten zien van de schitterende krater op de top!!! Zo gaaf!!!Om jaloers op te worden dus wij hoeven de moeite niet meer te doen en laten dat aan jonge lui over. We konden deze foto's alleen maken door veel geluk en toevallig met kei helder weer (de berg lag een keer niet in de wolken)over de Kili te vliegen naar een ander exotisch land.Ik ben natuurlijk weer sjeloers, dat snap je wel he!
    Jonges en meiden heel veel succes en we zullen weer genieten van jullie reisverhalen.
    Toi, toi, toi, Rini & Thea

• 26 Juni 2006 - 08:03

Sylvia:

Super,dat je het het gehaald hebt je klonk echt helemaal euforisch! Hetgeen je vanochtend beschreef zoals je in de krater van de Kilimanjaro rondliep, ik ben echt heel erg jaloers op je broer(tje);). Echt geweldig mooi dat ik dat gevoel even met je kon delen! :)
    Ik hoor snel weer van je. Liefs Sylvia.

• 26 Juni 2006 - 14:11

Thomas.:

Hey Heynen geniet van het fijne Afrika en denk je nog wel eens aan ons? Kareltje doet het prima.

• 27 Juni 2006 - 09:30

Sjoerd:

YOW KONING!

Sneller dan jullie kunnen dalen ben ik al op de HOOGTE van jullie TOP prestatie! BVO BVO...been there done that! op naar de volgende!

MAZZELSSS

PS NewVenture is binnen, 25.000 Eetjes is tha pocket

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)