Enjoying the good life! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Enjoying the good life! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Enjoying the good life!

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

16 Augustus 2005 | Vietnam, Hué

Mensen!
In Hanoi hebben we wat leuke dagen doorgebracht, Koreaanse film gekeken in de bioscoop die in het vietnamees nagesynchroniseerd was door maar liefst 1 en dezelfde stem zonder de koreaanse stemmen weg gehaald te hebben. Verder wel Chinees en Engels ondertiteld, echt mooi! Ook nog naar een beroemd waterpoppen theater geweest en de gebruikelijke mesea en tempeltjes in de stad, we konden nl niet meteen naar Halong Bay omdat daar een strom woedde. Paar dagen geleden dan toch vertrokken naar de Zuid-Chinese zee waar in de golf van Tonkin een gebied van 1000km2 bedekt is met meer dan 2000 idyllische eilandjes. Hier hebben we 3 dagen rondgevaren op een oude Chinese Junk. Het water was erg warm, wat zwemmen natuurlijk makkelijker maakte. Hier hebben we 30km uit de kust wat grotten bezocht en dwars door de jungle proberen een top te bereiken, niet gelukt omdat een Spaanse vrouw haar knie verdraaide, en we haar naar beneden moesten tillen, alle 110 kilo! De 2e dag hebben we ook nog gekayacked tussen alle eilandjes en nog wat kleine stranden bezocht om te zwemmen tussen het koraal (jaloers??? EN TERECHT!!!). Hier was ik (Sander) ook zo slim om de fotocamera in de zee te gooien met het gevolg dat deze nu definitief is overleden.
De laatste nacht hebben we op een wat groter eiland geslapen (en dus niet meer op de boot). Daarna de 3 uur terug gevaren naar Halong City waar we nog even hebben kunnen chillen met niemand minder dan Katja Schuurman voordat zij op ons schip ging, maar natuurlijk kun je op zo'n moment geen foto's maken, haha. Nu hebben we vanacht de bus naar Hue gepakt, waar we een nieuwe camera hebben gekocht en over 10 minuten vertrekken we naar Hoi An.
Verder hebben we niets meer te liegen, we hebben gehoord dat het weer in Nederland prima is, dus we hoeven ons geen zorgen te maken.
Tot snel, daaaaaaaaaaaaaag

• 16 Augustus 2005 - 06:25

Katja Schuurmans:

Leuk jullie nog ontmoet te hebben, en we houden contact. xxx Katja

• 16 Augustus 2005 - 07:19

Sylvia:

Tja, Broertjes, daar word je stil van........ Tenminste ik wel ;)
    Sander je had je naam echt niet hoeven vermelden dat jij degene was die de camera heeft laten sneuvelen.......wie anders.... :):)
    En fijn dat jullie zo met ons hier in Nederland meeleven. Liefs en dikke kus Sylvia

• 16 Augustus 2005 - 09:03

Jose:

Geweldig om te lezen dat julie het zo naar je zin hebben Jullie kunnen nu in ieder geval uitgerust aan de tocht door China beginnen en hebben ook nog een extra land bezocht wat zo te lezen de moeite waard is. veel plezier

• 16 Augustus 2005 - 09:06

Jose:

Net pas de nieuwe foto's gezien. Geweldig

• 16 Augustus 2005 - 09:41

Sjoerd:

Supermooie verhalen weer! Maar zonder foto's geloof ik natuurlijk niet dat jullie Katje zijn tegen gekomen :) Veel plezier nog ennuh...Rolf..scheer die Talibaard wel af voor je in NL komt, Vanwege terrorismedreiging zou dat wel moeilijkheden kunnen opleveren...hahaha

• 16 Augustus 2005 - 09:57

Tessa:

Jeetje Rolf, oppervlakkige ik zou je bijna dumpen vanwege die afgrijselijke Baard. Kom toch maar niet terug met dat verschikkelijke ding.Verder klinkt alles natuurlijk weer super!. xxxx

• 16 Augustus 2005 - 10:30

Eelke:

"chillen met niemand minder dan Katja Schuurman voordat zij op ons schip ging"

in de sahara hebben ze daar een mooi begrip voor, als je al langer op reis bent en naar je vaderland en de mensen aldaar gaat verlangen. men spreekt dan van een fata morgana.

fijne reis heren!

• 16 Augustus 2005 - 17:11

Roy:

Gasten,

Ik heb dit weekend in San Francisco een tijdje mogen chillen met Paris Hilton...was toevallig in dezelfde bar als wij!!
    Helaas had ik mn camera niet bij me.....

• 16 Augustus 2005 - 17:12

Katja Schuurman:

Jongens, ik vond het geweldig om te zien hoe jullie elkaar aan het bevredigen waren, tot de volgende keer...

• 16 Augustus 2005 - 18:34

Brad Pitt:

Who the hell is Katja Schuurman?????

• 17 Augustus 2005 - 12:29

Sander:

Roy is definitely jaloers...
    Maar dat mag de pret niet drukken, ze was er niet minder mooi om! :D

• 17 Augustus 2005 - 13:27

Rutger 06-4635.1539:

wat is dit?
    jullie hebben me wel weer aan het lachen gemaakt.
    is de reactie van eelke van de eelke, heb je zijn 06 nummer??

• 17 Augustus 2005 - 13:29

Ps:

overigens, rolf zeker niet scheren

• 17 Augustus 2005 - 17:57

Marian & Tony:

Ha mannen, heerlijk om te lezen hoe jullie je vermaken..jammer hoor dat je nou net voor je Katja ontmoet je camera in de zee moest dumpen..enne ik mocht van jose niet eerst de foto's kijken en dan pas schrijven, dus ben nu wel benieuwd naar wat ik te zien krijg....viel plezier heren! en als je nog een celeb tegenkomt, wil ik wel eerst een foto zien ;-) groetjes!!!!

• 17 Augustus 2005 - 18:25

Leo:

Toch wel fijn, hè Rolf Crusoe, dat er op Paaseiland zoveel grote beelden staan. Heb je mooi af kunnen wassen. Je was in elk geval snel weer terug. Als je weer in China bent, kun je gauw beginnen aan die Leshan Buddha. Is ook de moeite waard!!!!
    Overigens: een compliment voor jullie humoreske reacties op dat gez… van ‘die ouwe’…
    Of heette toevallig die verloren camera van Sander ‘ROLF’?? En was Paaseiland een code??

• 18 Augustus 2005 - 14:55

Tantetjes R & T,:

Namesta, Tashi delek, etc.

Helaas ja! Wij zijn tussen de wolken weer neergedaald in ons vaderland, gelukkig en gezond.
    Jammer dat we in Lhasha zo snel vergeten waren om de naam van jullie hotel te vragen. Anders hadden we jullie kunnen trakteren op een lekker kopje/glaasje KAKBOTERTHEE!, niet te versmaden en op kosten van jullie moeder nog wel. Maar het was KEI GAAF om jullie tegen te komen al hadden we graag wat langer willen kleppen.
    Maar wat lees ik toch allemaal: eerst brand in jullie "hotel" (backpakkersoord natuurlijk)? Dan zomaar vreemden in jullie broekzakken laten friemelen. Pas op, pas toch op.
    En dan nog een wedstrijdje camera werpen (was zeker camera obscura?hahaha).Zijn jullie nu mooie foto's kwijt?
    Ook nog een tochtje op een chinese junk, hoe doe je dat, kan dat in nederland ook? Of was het toch een chinese jonk? Flauw he. Dat kayakken lijkt me wel erg fraai. Ja, ja jullie snappen het wel ik ben KEI SJELOERS. Vietnam staat al heel lang op mijn verlanglijstje.
    Dat nasynchroniseren met de orginele geluiden er nog bij, dat moet je ze in Duitsland maar eens leren, dan is het voor ons ook nog leuk te volgen.
    Maar jongens wij hebben 2x de mount everest gezien. Bij zonsondergang en bij zonsopkomst. In Old Tingri, dat was heeeel erg mooi. Wij hebben de frienshipsHIGHWAY dus ook gedaan van Lhasha naar Nepal (met landcruisers) en weten dus wat jullie meegemaakt hebben en herkennen de foto, bus in modder, trekken, aanduwen etc. heel erg goed.
    Wij eindigden met de watervallen, veel water he en regen, regen op de grens tussen Tibet en Nepal, maar erg mooi. Toen wisten we weer wat regen was. Verder nauwlijks gezien. Heet en vooral VEEL LICHT daar boven op het dak van de wereld.
    Wij hebben in Tibet het hele gedoe om de sky burrials kunnen aanschouwen er waren nogal wat doden. We mochten alles weten en zien maar "HET" jammer genoeg niet. Want ik had het erg graag meegemaakt. DE perfecte manier van recycling!
    Toi, toi, toi jongens. geniet, geniet en geniet en vooral blijf gezond en laat niet meer in je broekzakken friemelen door die zakkenrollers.
    Veel liefs en vakantiepret van Rini & THea

• 18 Augustus 2005 - 15:14

Thea En Leo:

Wat hebben jullie een fantastische ruil gedaan, zeg! In plaats van die door honger geteisterde gevangenis van Kim II heb je nu het paradijs van Ho Chi Minh. Toch een raar idee. Vietnam is voor ons nog steeds dat land van die verschrikkelijke oorlog, waar we destijds fel tegen hebben geprotesteerd. Merken jullie daar nog iets van, 30 jaar later? Praten de mensen over de oorlog? Zijn er gedenktekens? Laat eens horen, wat jullie ervaringen zijn.
    De foto’s zijn weer super!! En de verhalen heel leuk. Wat paradijselijk, dat water met al die vurrukkulukke eilandjes. En dan varend op een Chinese jonk!
    We zijn zeer benieuwd wat jullie ons allemaal nog meer gaan voorschotelen. Eten jullie ook lekker? Wij watertanden al bij de gedachte aan al die exotische gerechten.

Maar nu iets heel anders:
    Afgelopen dinsdag 16 augustus, op Songs verjaardag, zijn Hans (jullie gastheer in Delhi) en zijn vrouw Song in Bangkok de gelukkige ouders geworden van een gezonde en knappe dochter (we hebben de foto’s al gezien). Ze heet Laura van Beek.
    Vanuit Nuenen willen wij de drie van Harte Gelukwensen.
    Intussen zitten wij ‘Hier en Nu’ met de trotse oma Joke, van wie jullie de hartelijke groeten krijgen, een verrukkelijke wijn te drinken. Morgen vertrekt ze al naar Thailand.
    Mannen, wij redden het dus ook wel. Hou je haaks, en graag gauw weer een mooi vervolgverhaal met fraaie foto’s.
    Xxxxxxxxxx

• 18 Augustus 2005 - 15:23

Rolf En Sander:

Leuk om al die berichten te lezen van alle belangstellenden. Momenteel zijn deze twee heren aan het ontspannen in Hoi An en al aardig bijgetankt. Eerst even de felicitaties aan Hans, Song en Joke voor de mooie 'prestatie' van familie-uitbreiding.
    Om even terug te keren naar onze orde van de dag ;) we gaan morgen naar My Son om wat tempels te bezoeken en reizen overmorgen heel vroeg naar Hue om de demiliterized zone te bekijken tussen 'noord' en zuid Vietnam. Na wat briljante tunnels daar te hebben gezien (waaronder een ondergrondse stad van 3verdiepingen tot 26m diep!!!!) reizen we toch weer terug naar het zuiden om daar nog wat foto's te schieten voordat we het land verlaten. We hebben hier wat goedkope literatuur opgedaan over de geschiedenis van de omgeving, wat bij vlagen niet goed is voor je maag (vooral de geschiedenis van Cambodia is misselijkmakend). We genieten nog steeds enorm van Vietnam en zijn schoonheid, hoewel de luchtvochtigheid en de temperatuur wel lastig zijn vol te houden (zweten...). De diversiteit van de mensen, de natuur en de historische achtergrond maakt het een fenomenaal land. Toch is het lastig te bevatten hoe recent de ellende van oorlog heeft plaatsgevonden terwijl je aan het zwembad zit met een heerlijke vruchtenshake. Maar zoals altijd redden wij ons wel en zijn alweer aan het aftellen om naar huis te komen (het gaat allemaal erg snel), maar eerst nog even China 'doen'.
    Tot snel allen,
    Rolf en Sander

• 18 Augustus 2005 - 15:24

Fan (een Van De Miljarden):

Hoe krijgen jullie het steeds weer voor elkaar om zo koninklijk goed te zijn en daar nooit ook maar een beetje van af te wijken!
    Groeten,
    all human beings!

• 18 Augustus 2005 - 17:35

Mama:

Hoi jongens,
    Ben weer terug uit Duitsland, het was super gezellig en Esther, Nicky en Lukas wensen jullie een hele fijne voortzetting van de vakantie toe. Het moet wel heel relaxed zijn om zo te kunnen zweten zoals jullie doen. De foto's zijn geweldig. Wat een mooi land, ik kan me voorstellen dat jullie nog meer wilden zien van Vietnam. Blijf foto's sturen heeeeel veel.Wanneer gaan jullie naar China? En Sander hou de camera vast deze keer. Zijn jullie veel foto's kwijt? Wat zonde. Jongens geniet en denk af en toe even aan ons, veel liefs,mama

• 19 Augustus 2005 - 13:50

René:

Waren je 70 Yuan nog goed terecht gekomen? Kaakchirurgie is inspannend, zie je zeker wel. Cheers.

• 19 Augustus 2005 - 15:01

Tessa Van Dijk:

Heej huisgenootje en broer van huisgenootje!
    Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben!! We missen je wel hier hoor rolfje! De Chinees zien en horen we niet dus daar hebben we geen last van;) Zelf ben ik de hele tijd aan het werk in B'town...Veel plezier nog!!
    Dikke kus Tessa

• 19 Augustus 2005 - 19:14

Monique Heynen:

jongens, ik had jullie niet herkend als mijn neven als ik jullie op een hippiestrand ergens zou tegenkomen! Maar als ik dit allemaal lees zou ik dat wel leuk vinden en het zou nog best kunnen ook. Gaan jullie nog naar India? Zien we elkaar daar? Tja, dan moeten jullie mij alleen nog herkennen. Tot daar dan!

• 20 Augustus 2005 - 13:45

Robin:

Lekker handig van je Sander ;)