Tour of Beauty - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Tour of Beauty - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Tour of Beauty

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

10 Augustus 2005 | Vietnam, Hanoi

Landgenoten,

Het is alweer eventjes gelden sinds onze laatste update en er is weer veel te vertellen, komt ie...
In Chengdu(China) hebben we niet heel veel meer gedaan dan beetje uitrusten, ticket naar Kunming geboekt, wel zijn we een dag naar Leshan geweest waar de grootste Buddha(74m) ter wereld zit, uitgehakt in een een rots aan het water waar twee wilde rivieren samenkomen. Aangezien de foto's nog wel even op zich gaan laten wachten kun je op google: 'leshan buddha' alvast stiekem een kijkje nemen. GENIAAL!
De volgende dag hebben we de bus naar Kunming genomen (9uur)waar we 3 dagen zijn gebleven. Het was een erg relaxte stad, leek veel op sommige Europese grote steden. We zijn hier een aantal avonden uitgeweest naar een moderne club(zelfs voor Europese standaarden) waar westerlingen bij binnenkomst meteen rijkelijk bediend worden door 2 man personeel die bij de loungebanken blijven staan en emmers koud bier en zoveel whiskey als je opkan (de hele avond kost dus geen cent!) brengen de hele avond lang. Dit werd vergezeld door meerdere schaarsgeklede go-go danseresjes en Chinezen die alle idiote danspasjes die we konden verzinnen als 'hip' beschouwde en dit nadeden. Na 20 minuten binnen te zijn de 2e avond werden we door een aantal rijke Chinese dames uitgenodigd om whiskey te komen drinken en al snel begonnen ze aan ons te zitten en onzedelijke voorstellen te doen (jaja, China is al verder dan we denken). Uiteraard zijn we hier niet op ingegaan, een franse gast die met ons mee was overigens wel.
In Kunming hebben we verder een visa geregeld voor Vietnam, dit was makkelijker dan Laos en gisteravond hebben we dan ook de bus gepakt naar de grens, waar we vanochtend doodop aankwamen, hier zijn we verder op de motor gestapt en later met de trein naar Hanoi gereden, een erg mooie rit langs de rode rivier en talloze kleine dorpjes maar het was wel de ellendigste rit tot nu toe. Nu zijn we net in Hanoi aangekomen, en volgens mij gaat deze stad ons wel bevallen. Erg druk, maar het straalt wel iets relaxeds uit. We hebben dan ook maar meteen besloten een weekje of 2 in Vietnam door te brengen. Eerst gaan we drie dagen naar Halong Bay waar we de eerste nacht op een boot slapen en daarna een trekking gaan doen op een eiland in Tonkin Bay. Daarna gaan we naar het zuiden om een paar daagjes te chillen en te duiken in Nha Trang, daarna gaan we helemaal naar het zuiden naar Ho Chi
Minh City om naar het oorlogsmuseum te gaan en wellicht de ondergrondse tunnels in de buurt te bekijken. Hopelijk vliegen we dan erg goedkoop terug naar Hanoi om vanuit daar weer naar Kunming (misschien al meteen naar Nanning te gaan).
Door al het 'tijdsverlies' hebben we besloten om Noord-Korea maar te laten schieten (daarvoor moeten we te vroeg in Beijing zijn) en gaan we wellicht nog naar Shanghai.
Dit was 't weer voor nu, foto's volgen hopelijk snel.
Voor de mensen in Delft en Leiden: leer ze de komende weken, we denken aan jullie ;D en verder de groeten uit het zonovergote ZO-Azie.

• 10 Augustus 2005 - 15:46

Bac Ho:

KONINGEN!!!!!!!!

• 10 Augustus 2005 - 15:48

Sjoerd:

Sjeesus, makkelijk praten met dat "leerse". Als je zo relaxed aan het rond touren bent! GRRR

Toch bedankt!
    HAHAHA Veel plezier nog!

• 10 Augustus 2005 - 16:38

Agnes:

Het klinkt echt allemaal te gek mannen! Ik ben jaloers op jullie. Kom maar snel op met die foto's, want ik ben echt heel erg benieuwd!
    Kus!

• 10 Augustus 2005 - 16:47

Jose:

klinkt allemaal heel ontspannend wat jullie gaan doen de komende weken ben erg benieuwd naar foto's heel veel plezier

• 10 Augustus 2005 - 17:05

Thomas.:

Gezien de terechte ongerustheid omtrent je stalen ros even een update:
    Ik heb zojuist even de wielbasis verlengd en hem weten te pimpen met en KMC Z410 "Silent" Chain, inclusief Snap-On.
    Mooie tijd verder in het schitterend mooie Vietnam!

• 10 Augustus 2005 - 17:52

Thea En Leo:

FELICITATIES!!! (ook namens jullie)
    Jongens, neem daar in dat schitterend land een extra borrel op Peter en NOra. We hoorden namelijk dat die een baby gaan krijgen (nou ja, krijgen)!
    Weer opa's en oma's erbij.
    Geer, dat zal jouw verjaardag morgen extra cachet geven.
    Proficiat, kerel; en ga niet naast je schoenen lopen.

P.S.: jongens, jullie nieuwe plan is briljant.
    We horen het wel.
    liefs.

• 11 Augustus 2005 - 01:17

Tessa:

hahahah sorry maar ik heb die foto nu pas gezien !!!!!!!!!!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Augustus 2005 - 08:36

Bogdan:

Jo Sander, ziet er erg relaxed uit dat biertje op 5 km hoogte.....hoe is dat eigenlijk...wordt je eerder kaal door de mindere zuurstof op die hoogte....hahahahah? Anyways veel plezier nog!! Ik ga ff verder met mijn kamelen hoeden hiero.

Lhathorsszz

• 11 Augustus 2005 - 09:31

Rolf:

Vertel het ze mijn waardige broeder!

• 11 Augustus 2005 - 09:59

Leonie:

Rolf, Ziet er gaaf uit ! mooie foto's! volgens mij vermaak jij je wel :) nog heel veel plezier! xxx Leonie

• 11 Augustus 2005 - 11:11

Karin:

Ha broertjes,
    niet te veel drinken en vrouwen versieren he. het is leuk jullie verhalen en belevenissen te volgen. De foto's zijn prachtig veel plezier en tot horens
    groetjes , jullie zus
    p.s. oh ja ik ben drie dagen naar Antwerpen geweest. Erg leuk, maar ja verschil moet er zijn , niet waar? ha ha
    nou doeiii

• 11 Augustus 2005 - 12:59

Eelke:

"een erg mooie rit langs de rode rivier en talloze kleine dorpjes maar het was wel de ellendigste rit tot nu toe."

Jezus, wat moet ik nu wel niet van alle andere ritten denken, maak ons maar mentaal kapot!

• 11 Augustus 2005 - 18:19

Roy:

He...wacht met smart op de foto's!!

• 12 Augustus 2005 - 10:10

René:

Ik wacht eigenlijk nog op die foto van die Chinese dames...

• 12 Augustus 2005 - 10:11

Renée:

Oh ja, leuk om je even gesproken te hebben Rolf.

• 14 Augustus 2005 - 05:04

Dries Weer:

Oh en kerf in Halong Bay ergens "Dries was here" wilje? Moest ik helaas van me trip schrappen maar dan is t wel weer ok :)

• 14 Augustus 2005 - 13:29

Weer Die Driesco:

Halong Bay! Mooi Man! Ben ik ook geweest :) Maar ga binnenkort met een maat weer aan de bedrading, laat t je weten. Goede reis, en pas goed op jezelf jonge ;)

• 14 Augustus 2005 - 18:17

Kilroy:

Is Halong Bay zoiets als de Duitse Camping toiletten voorheen: Kilroy was here?? Banaal.
    Kom eens met iets beters.

• 14 Augustus 2005 - 19:20

Henny & Richard:

Wat een fantastische reis maken jullie,ben jaloers, is het nog aan te raden dat op onze leeftijd te doen op de manier zoals jullie het doen?
    En kijk uit voor die vrouwen, maar je bent China al weer uit.

groetjes

• 15 Augustus 2005 - 06:02

Martijn:

he heyntje,
    aangezien je plannen wijzigt kun je ten alle tijden op de koffie komen in KTM.

• 15 Augustus 2005 - 10:22

Leo:

Hallo Heyntjes,
    Als het bij jullie net zo tekeer is gegaan als iets noordelijker bij de Chinese kust, zullen jullie je lol wel opgekund hebben.
    Laat daarom maar eens gauw wat van je horen.
    In China was dit al de 10de tropische orkaan van dit jaar. Weer overstromingen, etc. Het is wel raak daar in Azië.
    Jullie passen nog steeds goed op elkaar!?!

• 15 Augustus 2005 - 10:25

Sander:

Ik heb Rolf verloren in de storm op de boot, maar geen nood, vermaak me nog prima!

• 15 Augustus 2005 - 10:33

Rolf Crusoe:

.... ik ben net aangespoeld op Paaseiland en moet hier wat afwassen om m'n ticket terug te betalen.
    Tot snel!

• 15 Augustus 2005 - 15:43

Sylvia:

Ja broertjes, zo kan die wel weer!! Het weer is hier werkelijk soms om te huilen en het lijkt hier soms al herfst te worden. Maar om er dat nu zo in te wrijven ;)
    De foto's heb ik al laten afdrukken en ze zijn werkelijk gewéldig, ook aan Agnes gegeven en voor Esther en Karin laten afdrukken. Veel plezier met duiken en tot snel maar weer dikke knuffelkus Sylvia

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)