Terugblik op Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Terugblik op Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Terugblik op Bangkok

Door: Rolf

Blijf op de hoogte en volg Alexander

04 September 2005 | Thailand, Bangkok

Hier toch nog een bericht over ons korte verblijf in Thailand.
Na het ronduit briljante Angkor Wat hebben we de bus genomen naar Bangkok. Ondanks alle waarschuwingen dat de weg meer dan abominabel zou zijn, waren we in de veronderstelling dat we toch al erger hadden gezien. Deze 'arrogantie' kwam voort uit eerdere spookverhalen van reizigers die later onzin bleken te zijn, omdat ze nog nooit van de harde weg waren geweest... Tot zover onze optimistische instelling! De weg van Siem Reap tot de grens was meer dan een drama! De weg die we voorgeschoteld kregen hadden zou je verwachten ergens in een negorij in Afrika of op de maan! Het was werkelijk een helletocht. Het was een hele slechte zandweg, waar onze bus (als je dat waardeloze stuk blik zo mag definieren), om kuilen heen moest rijden. Het duurde 'slechts' ruim 6uur PURE ELLENDE tot de Thaise grens. Daar aangekomen zag Sander er ondertussen uit als Bassie (je kent hem wel van dat befaamde duo ;) ). Zijn haar en gezicht waren knal oranje van het zand om nog maar niet te spreken van zijn gezichtsuitdrukking! En toen waren we halverwege... Eenmaal de grens overgestoken moesten we een tijd wachten op vervoer voor de rest van de tocht naar Bangkok. En wat troffen wij aan...?! Een fantastisch nieuwe bus (dubbeldekker) van het meest luxe soort, met airco en hij was maar voor 1/4 bezet met touristen! Dus dat was heerlijk genieten, slapen, wat lezen en vooral van het uitzicht genieten voor slechts 4 uur tot in Bangkok. Daar kozen we een redelijk goedkoop hotel met een zwembad op het dak in Khao San street. Deze straat zal ongetwijfeld bekend voorkomen bij mensen die hier met afgrijzen zijn geweest. Het is ongeveer de bekendste uitgaansstraat van Bangkok, waar praktisch alleen maar westerlingen komen (buiten alle kinderprostituees en ladyboys). Mensen die je kent die hier iets te enthousiast over spreken moet je heel raar aankijken.
We hebben ons er toch redelijk vermaakt, door naar een kroeg te gaan, wat bier te drinken en weer naar het hotel te gaan. Sander vermaakte zich iets beter dan Rolf, totdat hij ook eens goed rondkeek. Iedere, ja zeg maar gerust IEDERE, kroeg of club draait op de sexindustrie en niet gering. De meest walgelijke (en zelfs normale) gasten lopen daar rond met kinderen, en veel nog trots ook. Het was voor ons een interessante ervaring even gezien te hebben, maar het enige wat echt indruk heeft gemaakt was het Royal Palace. Helaas hadden we geen tijd om de gevangenis te bezoeken of een Muay Thai wedstrijd. Dit zijn echter geen dingen om voor terug te komen, maar we gaan ervanuit dat de rest van Thailand wel schitterend MOET zijn.

Na ons verblijf in Bangkok zijn deze twee helden, ja zover zijn we ondertussen :D , naar Hong Kong gevlogen. Maar onze verhalen over deze metropool volgen in het volgende verslag.

En nu oogjes dicht en snaveltjes toe: WELterusten!

• 04 September 2005 - 12:27

Fans:

KONINGEN!!!!!!!!!!

• 04 September 2005 - 12:30

Leo:

Héél mooi verslag!
    Dat was dus genieten in Angkor Wat, en afzien op de weg naar Thailand. Ik zie het zo voor me, vooral de ellende van Sander.
    Zijn erg benieuwd naar de foto's en naar jullie ervaringen in het dure Hongkong. Al een brug gevonden?
    Overigens zijn jullie weer SUPER actueel: gisteren is de Fabeltjeskrant officieel tot beste Kinderprogramma tot nu toe gekozen.
    Jongens, zet hem op! En ga door.
    liefs,
    pa

• 04 September 2005 - 12:57

Thomas.:

Haha, die Heyntjes vermaken zich wel!
    En wij ook met jullie verhalen.

• 04 September 2005 - 16:08

Thea En Leo:

Hallo daar in China town!
    Vandaag, 4 september, is het precies 10 jaar geleden dat wij Rolf naar Amsterdam hebben gebracht voor een jaartje Highschool in Amerika (advies Anneke en Geer).
    Inmiddels hebben jullie al bijna de halve wereld gezien. Het gaat toch wel heel hard! Op 1 september ’95 heeft Martien hier nog die leuke film gemaakt, die Rini niet zo lang geleden op DVD heeft gezet; voor de eeuwigheid!
    Overigens was die Discovery-uitzending over Angkor Wat (ook al op DVD van Rini) zéér onthullend. We zijn erg benieuwd naar dat boek over die tempelstad, dat jullie voor papa’s verjaardag hebben gekocht.
    Overigens zitten we hier gezellig samen in de tuin bij vurrukkulluk mooi weer (27 graden) op jullie te toasten. Laat de boeren maar dorsen.
    Ton en Marjolein zitten op Gran Canaria (Ton is morgen jarig: PROFICIAT broeder!!!) ook te drinken, op hun Feyenoord-aanhang, die de overwinning op Ajax uitbundig viert (1-2).
    Jullie zien wel: ons gaat het ook niet slecht, al is het waarschijnlijk niet zo spannend als in Azië.
    Nog heel veel interessant plezier, en
    Veel liefs.

• 04 September 2005 - 19:34

Eelke:

alweer mooi!!!
    prachtige verhaal wederom, op dat gelul van feyenoord hier direct boven na dan.

• 05 September 2005 - 07:19

Tony & Marian:

Fijn te lezen dat jullie het ondanks het "afzien" het samen verschrikkelijk naar je zin hebben, en zoveel mooie dingen zien en meemaken.
    Geniet ervan!

• 05 September 2005 - 11:39

Sylvia:

Fijn om te horen dat jullie elkaar afwisselen met het ziek zijn ;) Hopen dat het nu toch echt wat minder wordt. Maar goed daar staat tegenover dat het jullie echt een fantastische reis hebben. Ankor Wat is echt prachtig aan de foto's te zien. Hebben jullie nog foto's gemaakt van jullie laatste busreis met dat koekblik? Ben reuze benieuwd.
    Tot snel maar weer, dikke kus kanjers....

• 05 September 2005 - 15:44

Familie:

Jongens, heel goed! Echt Heijnens!!
    Wat we nog bij de foto's missen, is het Royal Palace te Bangkok, door jullie omschreven als 'het énige dat écht indruk heeft gemaakt'.
    Dus doe ons een lol, en laat ons meegenieten.
    En hou onze vlag hoog!

• 06 September 2005 - 01:07

Sander En Rolf:

Om even te reageren op de reactie van Familie. Rolf en ik zijn Heynen's ZONDER puntjes! ;D

• 06 September 2005 - 08:37

Ali:

Die jeugdfoto van Lawrence of Arabia is aardig geprobeerd, Sander. Trappen we dus niet in!

• 07 September 2005 - 08:04

Karin:

He Sander, je hebt je haar laten verven. Leuk.

• 19 September 2005 - 14:46

Robin:

Die kleur staat je goed Sander :P

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)