Terugblik op Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu Terugblik op Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Alexander Heynen - WaarBenJij.nu

Terugblik op Hong Kong

Door: Alexander

Blijf op de hoogte en volg Alexander

06 September 2005 | Hong Kong, Kowloon

Beste landgenoten,

Na Bangkok (en de verrukelijke sprinkhanen na het uitgaan) achter ons gelaten te hebben hebben we het vliegtuig naar Hong Kong gepakt. Dit was een goeie 2,5 uur vliegen met redelijk wat turbulentie. In Hong Kong aangekomen konden we meteen de bus pakken naar de uiterste punt van het schiereiland Kowloon in de toeristische wijk. Hier zijn we, aangezien het al 's avonds laat was, meteen een kamer gaan zoeken en dit werd een hol van 8m2 voor maar liefst 260HK$ per nacht (ongeveer E26). Daarna gingen we nog een biertje drinken in de stad en kwamen we niemand minder dan Olivier, onze Belgische vriend (de enige persoon met wie we deze vakantie een aanvaring hebben gehad) tegen waar we in Tibet een week mee hebben moeten reizen. Hij was daar samen met een vriend van 'm en uiteindelijk zijn we met z'n vieren voetbal gaan kijken in een cafe.
De volgende dag zijn we naar de starwalk gegaan (op de uiterste punt van Kowloon) voor een mooi uitzicht op Hong Kong Island. Hier hebben we toen het I-max theater bezocht waar ze een film draaide over de beklimming van de Kilimanjaro (hierover later dit jaar meer), en uiteindelijk hadden we wederom een mooi uitzicht op het eiland, maar nu 's avonds (de Lonely Planet noemt het zelfs een van de beste 'views' ter wereld, we've seen better though ;D).
De laatste dag in Hong Kong hebben we vrij weinig gedaan, een beetje ge-internet en daarna hebben we redelijk vroeg de metro naar Shenzhen gepakt (een speciale economische zone in China). Hier hebben we een paar uur zitten wachten en wat fotosessies gedaan met Chinezen die met ons op de foto wilden.
Uiteindelijk hebben we de nachtbus gepakt naar Yangshuo, een idyllisch plaatsje midden in het Karstgebergte, maar lieve fans, hierover later meer.

• 06 September 2005 - 14:37

Rolf & Sander:

Het is dat wij wij zijn, anders wilde ik alleen maar bij ons zijn!

• 06 September 2005 - 14:52

Ayman:

hey heynen brothers,,this is a very nice site,,i hope you are enjoying your time in asia,,and hope to meet you very soon,take care,,and waiting more and more pictures,,;)

• 06 September 2005 - 15:24

Leo:

Wat een filosofische beschouwing, die eerste reactie. Doet me een beetje denken aan G.Bomans:
    "Ik zit me hier voor het vensterglas onnoemlijk te vervelen; ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen."
    Dat is een zelfde soort pantheïsme als van Willem Kloos: "Ik ben een God in het diepst van mijn gedachten."
    Zo, nu naar de foto's:
    Heel mooi. De wolken in Hongkong (net als die turbulentie in het vliegtuig) zijn ongetwijfeld de uitlopers van typhoon Nabi die Japan zo teistert. Jullie hebben ook altijd geluk.
    Graag foto's van het Karstgebergte. En pas op voor aardverschuivingen, die zijn in China de laatste tijd schering en insag.
    veel liefs.
    pa

• 06 September 2005 - 17:07

Sjoerd:

Gast wat een mooie dingen weer.....ben trots op jullie!! Ik ben ook druk aan het voorbereiden voor mijn reis naar Palestina! EINDELIJK zullen we maar zeggen! Heb er echt onwijs veel zin in! Ik hou geen waarbenjij.nu bij, maar ga proberen met regelmaat mailtjes te versturen! Groeten en tot over n maandje! Sjoerd

• 07 September 2005 - 08:16

Sylvia:

Wat een prachtige foto's jullie weten hoe jullie ons "jaloers" kunnen maken en kunt laten genieten ;) bedankt voor jullie erg lieve aanbod.
    wij genieten wel van jullie verhalen en de foto's en nog 24 nachtjes dus....... :) genieten jullie nog maar!! Wij tellen wel af. Liefs.

• 08 September 2005 - 16:24

Martien En Mieke:

Heren avonturiers wij zijn even uit beeld geweest met jullie super avonturen daar we zelf nogal een spannende tijd achter de rug hebben maar dat horen jullie nog wel een keer. Het duurt niet meer zo heel lang voordat jullie terug zijn he? Wat zullen jullie over een jaar of 50 als je beiden in je schommelstoel zit nog vaak terugdenken aan deze periode in jullie leven. Wij wensen jullie nog een fijne tijd en tot ziens

• 09 September 2005 - 14:55

Marian & Tony:

Hoi mannen...jullie vermaken je nog altijd goed, super om te lezen..verrukkelijke sprinkhanen..hmm, ik zou ze overslaan...prachtige foto's!

Alexander

Het dagboek omvat de volgende reizen: Midden Oosten 2004 (6 weken): Egypte - Jordanie - Syrie - Libanon - Turkije Azie 2005 (3 maanden): India - Nepal - Tibet - China - Vietnam - Cambodja - Thailand - Hong Kong Afrika 2006 (2 maanden): Tanzania - Kenya - Oeganda - Rwanda - Ethiopie - Somalie Zuid Amerika 2006 (5 maanden) Peru - Bolivia - Chile - Argentinie - Uruguay - Brazilie - Paraguay Motorreis Afrika 2007 (5 maanden): Nederland - Belgie - Frankrijk - Spanje - Marokko - Westelijke Sahara - Mauritanie - Senegal - Gambia - Sierra Leone - Mali - Niger - Nigeria - Kameroen - Oeganda - Kenya - Tanzania - Zambia - Zimbabwe - Botswana - Zuid Afrika Turkmenistan 2009 NIET: Verenigde Staten 2008 (1 maand): Californie - Arizona - Utah - Nevada Zuid Amerika 2008 (1,5 maand): Brazilie - Bolivia Rusland 2009 (2 weken) Abu Dhabi (4 maanden): Abu Dhabi - Dubai Zuid Amerika 2009 (2 weken): Bolivia - Peru Turkmenistan 2009/2010 (3,5 maand) Turkmenistan 2010 (6 weken)